Hamulce
Hamowanie samochodu to inaczej zamiana energii kinetycznej w energię cieplną. Podczas hamowania grzeją się przede wszystkim tarcze hamulcowe, które pochłaniają prawie 90% wytworzonego ciepła. Pozostałe 10% przejmują klocki hamulcowe, a także w mniejszym stopniu piasty, łożyska kół, zaciski i przewody hamulcowe oraz felgi. Temperatura uzyskiwana przez klocki hamulcowe podczas normalnej eksploatacji wynosi około 200-300 st. C. W ekstremalnych warunkach, na przykład podczas jazdy w górach na zjazdach, niektórzy kierowcy nie lubiąc hamowania silnikiem i jazdy na wysokich obrotach, potrafią bezustannie hamować. Jest to bardzo ciężka próba dla hamulców, które muszą wytrzymywać bardzo wysokie temperatury i odprowadzać duże ilości ciepła. Ze względów bezpieczeństwa bardzo ważny jest zatem stan tarcz i klocków hamulcowych w użytkowanym samochodzie, a zwłaszcza ich grubość. Producenci wszystkich marek samochodów podają dla każdego modelu graniczną grubość tarcz i klocków, przy której należy je bezwzględnie wymienić.
Trwałość: Średnia trwałość klocków hamulcowych podczas zwykłej eksploatacji to przebieg około 30-40 tyś.km, natomiast dla tarcz - dwukrotnie większy. W praktyce oznacza to, że tarcze powinno się wymieniać co drugą wymianę klocków.